Kiedy się ważyć?

Ile razy stając na wadze krzyczymy: Ona źle waży?!!!!

dog-316991_1280Ważenie się to prosta i szybka czynność ale musimy trzymać się podstawowych zasad, inaczej nasze ważenie nie będzie miarodajne i możemy popaść w niepotrzebną panikę.

Po pierwsze!

Ważmy się zawsze o tej samej porze. Waga człowieka w ciągu dnia kilkukrotnie ulega zmianie (różnica w wadze może wahać się nawet do kilku kg). Wpływ na to ma m.in co i o której spożywamy, co pijemy, nasza aktywność fizyczna, przemiana materii.

Najlepszą porą dnia jest poranek. Najlepiej od razu po przebudzeniu i porannej toalecie, na czczo i bez ubrania.

Po drugie!

Nie ważmy się zbyt często. Nie warto ważyć się codziennie a już na pewno kilka razy w ciągu dnia. Ważmy się regularnie, najczęściej raz w tygodniu, optymalnie raz w miesiącu.

Osoby które świadomie chcą zrzucić kliogramy, według dietetyków powinny ważyć się nie cześciej niż raz na dwa tygodnie. Dlaczego tak? Ponieważ ludzie którszy zaczynają sie odchudzać i często ważyć już na samym początku rezygnują, gdy nie widzą efektów.

Po trzecie!

Kobiety muszą pamiętać o swoim cyklu. Czy nie są tuż przed menstruacją, gdzie woda zatrzymuje się a przez to waga może wzrosnąć nawet o 2-3kg. Dzieje się tak za sprawą progesteronu, jego działanie wpływa na gromadzenie się płynów w organizmie.

Po czwarte!

Po wysiłku fizycznym ważymy więcej. U osób które trenują, uprawają regularnie sport, poziom wody w organizmie jest wyższy. Woda wypłukuje szkodliwe zwiąki powstałe podczas treningu. Wraz z ilością wody podnosi się waga ciała.
Kolejnym czynnikiem wpływającym na wzrost wagi po treningu jest to, że tkanka mięśniowa pod pływem regularnych ćwiczeń jest cięższa od tkanki tłuszczowej. Nie musi to być wysiłek związany z siłownią fitnessem czy joggingiem, ale także wysiłkiem którego na co dzień nie wykonujemy (przeprowadzka, remont mieszkania, pomoc sąsiedzka). Nasze mięśnie bronią się przed zakwasami i pobierają wodę, która jak wiadomo waży.

Po piąte!

Waga spada najlepiej, ale ze schodów. 😉