Kiedy jeść owoce?

fruits-563384_640

Owoce to nieodłączny posiłek który powinniśmy jeść codziennie. Są przede wszystkim zdrowe, pyszne oraz zawierają w sobie mnóstwo witamin i minerałów. Ważne jest aby wiedzieć kiedy je zjadać w ciągu dnia, a kiedy z nich zrezygnować.

Owoce możemy jeść samodzielnie lub wzbogacić nimi nasze śniadania (dodatek do musli, jogurtu naturalnego).

Owoce ze względu na swój naturalny słodki smak mogą nam zastąpić słodycze. Powinniśmy jeść te owoce na które w danym momencie jest sezon. Owoce które mają jadalną skórkę powinniśmy zjadać wraz z nią, ponieważ właśnie w niej często znajduje się najwięcej witamin.

owocki

Dziennie nie powinniśmy przekraczać 0,5 kg owoców.

Jeśli chodzi o porę dnia, powinniśmy je jeść w pierwszej połowie dnia (najpóźniej do podwieczorku), kiedy nasze trawienie jest najbardziej aktywne.

Nie jest dobrym pomysłem jedzenie owoców między posiłkami. Gdy zjemy owoc podnosi się gwałtownie we krwi glukoza i równie szybko opada, co wpływa że znów jesteśmy głodni.

Jedzenie ich po posiłku też nie jest dobrym rozwiązaniem. Owoce trawione są szybko (do 1h). Jeśli zjemy owoc kiedy w żołądku zalega Nam jeszcze np. obiad, nie będą miały one jak się strawić. Zaczynają one zalegać w żołądku i fermentować, zakwaszać organizm co prowadzi do niestrawności, gazów.

Za to jedzenie owoców na kolację może Nam przynieść wzdęcia oraz powodować się odkładanie energii w postaci tkanki tłuszczowej.

Czereśnie, banany, winogrona, mango, melon, daktyle –są owocami wysokokalorycznymi!

Niskokaloryczne są za to: jabłka, gruszki, pomarańcze, maliny, truskawki, śliwki.

Kiedy nie jeść owoców?

Po pierwsze staraj się nie jeść owoców wieczorami. Nie warto ich także jeść zamiast kolacji zwłaszcza osoby które chcą zrzucić parę kilogramów. Cukry (fruktoza) zawarte w owocach wieczorem łatwiej odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej.

Suszone owoce?

Suszone owoce tak jak świeże zawierają także cenne witaminy i składniki.

Warto je jeść nie w większej ilości jak mała garść.

Suszone owoce możemy dodawać do deserów, ciast, musli, mięs i sałatek. Z suszonych owoców została usunięta większość wody, przez co są słodsze, ale mają także więcej kalorii i cukru niż świeże owoce.

Większość suszonych owoców jest konserwowana w dwutlenku siarki. Mała ilość nie jest toksyczna.  Jednak osoby które mają problemy z astmą i osoby wrażliwe mogą odczuwać nudności i bóle głowy.

Nadmierne spożycie owoców może prowadzić do nadwagi, cukrzycy, próchnicy.

Pamiętaj! Przed spożyciem dokładnie umyj owoc 😉